keskiviikko 5. toukokuuta 2010

TAKKI



Toinen takki. Oli niin kiva tehä takki, että täytyi tehä toinenkin nuoremmalle neidille. Olisin halunnut takkiin tuosta kankaasta vaikka mitä kuvioita, mutta ei siihen vaan saanut mahtumaan kaikkia! :)




Päälykangas on ikeasta, tikkivuori Eurokankaasta ja trikoo(hupun ja hihansuiden vuori, kantit ja pipo) Löytö-Palasta.
Takki on tehty 110cm kaavoilla, jätin vain vähän saumanvaroja, joten ompelin takin hitusen pienemmäksi. Kaava on Ompelen lapselleni kirjasta piirretty (Kiitos made by KA!), olen muokannut sitä hiukan omanlaiseksi.
Takille täytyi tehä oikian värinen pipo.




17 kommenttia:

  1. Ensimmäistä kertaa eksyin blogiisi ja aivan ihania juttuja täällä onkin. Minulla on myös tuota samaa kangasta ja myöskin on ollut siitä takki mietinnässä. Kivannäköisen takki siitä tuleekin!

    VastaaPoista
  2. Ai jai, miten "herkullinen" tämä toinenkin takki! ;) Neiti itsekin näyttää vallan tyytyväiseltä.

    VastaaPoista
  3. Ihana kangas ja todella hyvin olet sen saanut sommiteltua takkiin.
    Vai että Ikeasta... täytyyköhän tässä tehdä sinne pieni retki. Joskin kaappiini ei taida enää mitään mahtua.

    VastaaPoista
  4. Ihana kangas, josta olet tehnyt aivan ihanan takin! Itse en osaisi lähteä noin voimakkaasta kuosista tekemään takkia mutta tuo toimii niin hyvin!

    VastaaPoista
  5. Voi ku tuli ihana takki tuosta kankaasta :). Ko. kangas odottaa täällä puukehyksiä,eli pääsee tauluksi lastenhuoneeseen :)

    VastaaPoista
  6. Tuo kangas on ihan huippu ihana! Meillä on verhot tuosta keskimmäisen huoneessa ja itsekin olen miettinyt tuota takkiin...Toimii tosi hyvin!

    VastaaPoista
  7. voi kääk. tää on niiiiin makee

    VastaaPoista
  8. Heh hauskaa!! Tekeillä juuri takki tuosta kankaasta ja itseasiassa kohta toinenkin. Mä laitoin ketun taakse ja puput eteen! Hieno tuli sulla! Oliko mun ompeluohjeista mitään hyötyä? :)

    VastaaPoista
  9. Ihana takki :) Tykkään tosi paljon tosta kankaasta, se sopii niin kivasti takkiin ja vaikka mihin..

    VastaaPoista
  10. Hei! Ihana takki! Kyselisin nimikointilapuista, mistä olet niitä tilannut? En ole löytänyt nuin sievää mallia vielä mistään firmasta. Kiitos vinkistä!

    VastaaPoista
  11. Kiitos! Onhan tuo hyvin värikäs kangas, mutta vuori ja kantti rauhottaa kokonaisuutta.. Hiukan pelotti alussa, mutta olen kyllä tyytyväinen tulokseen!

    KA: Mä mietin kans että laitanko ketun taakse.. :) Mutta laitoin eteen..

    Hansu: Olen tehnyt nuo itse. Tulostanut iron-on transfer paperille ja sitten silittänyt nauhaan kiinni. Olen ohjeen mukaan silittänyt ja vähän enemmänkin.. Mutta silti ne haalistuu/rapistuu pesussa. Minulla näin, en tiiä miten joillakin ne pysyy paremmin.. vaikka samanmerkkisellä tulostimella ja saman merkkiselle paprulle..
    Joten ajatuksena on, että tilaisin ruotsista kudottuja pelkällä tekstillä.

    VastaaPoista
  12. Siis miten siun blogi on voinu mennä miulta ohi! Aivan mielettömän ihania käsitöitä teet!! Upeita kerrassaan! Heti lisään siut suosikkilistaan! WAU!

    VastaaPoista
  13. Ihana blogi:) Eksyin sattumalta ja lisään heti itseni lukijaksi. Todella suloinen ja huolellisesti tehty takki:)

    VastaaPoista
  14. Aaaaw aivan upea takki!! Nyyh osaisimpa minäkin ommella :/ teetkö näitä myyntiin? :) lisäsin itseni lukijaksi.

    VastaaPoista
  15. Kiitos! Nämä tuotokset olen tehnyt siskojen lapsille/sukulaisille ja jotain lahjaksi. Itsellä, kun ei nuita lapsia oo.
    Mielessä on pyörinyt pitkään, että alkaisinko tekemään myyntiin. Luultavasti. Epävirallisesti olen joillekkin tehnyt. Koko kesän olen käynyt "oikeissa töissä ihan täyspäisesti", joten käsitöiden teko on jäänyt hyvin vähälle. Vapaa-ajan olen ollut ulkona tms. Mutta kunhan tästä syksy tulee, jos saisin työt 4 päiväisiksi, niin voisin alkaa ompeleen sitten 1-2päivänä. Ja ihan muillekin! :)

    VastaaPoista
  16. Aivan ihana takki! Täällä olis heti yks ostaja, jos alat tehdä vaatteita myyntiin.

    VastaaPoista
  17. Laura: Kiitos ja kiva! :)
    Käyn töissä nyt 75%. Olen koittanut selvittää nuita eri juttuja.. toiminimi.. Mutta ne on niin vaikeita..Se on hyvin ikävää, että muihin maksuihin menee niin paljon. Ilman alv saa tienata jotain reipas 8000e. Mutta siltä osin täytyy maksaa tulovero. Jota ei kyllä varmaan monikaa käsityöläinen tee. Ja kaikista tuloista ja menoista täytyy pitää kirjaa..
    No, asia on siis edelleen harkinta asteella, kun saan jotain joskus selvitettyä.. ehkä! :)
    Innostusta olis tehä muille, kun en itse lastenvaatteita tarvi.

    VastaaPoista